Νέα

Multimedia

Τετ, 13 Ιαν 2016
Συνέντευξη στην Κοινωνία Ωρα MEGA
Παρ, 23 Ιαν 2015
Μπακογιάννη Σκουρλέτης πριν τις εκλογές στο MEGA
 
 

Δευτέρα, 12 Φεβ 2018

Υποβάθμιση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης – Στον «αέρα» ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

  • Αποστολή σε φίλο
  • Εκτύπωση
  • Μεγέθυνση γραμματοσειράς
  • Σμίκρυνση γραμματοσειράς
 
 

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη και Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου

Με την τροπολογία 1464/171 που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση απροκάλυπτα και ανερυθρίαστα αποκάλυψε τις πραγματικές της προθέσεις για τον ΟΑΚ και το ΒΟΑΚ. Οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την απαξίωση και υποβάθμιση του σημαντικότερου αναπτυξιακού εργαλείου της Κρήτης, του ΟΑΚ, πλέον επιβεβαιώθηκαν και διά νόμου.

Με την τροπολογία, αφαιρείται από τον ΟΑΚ η αρμοδιότητα εκτέλεσης των σχεδιαζόμενων και των εν εξελίξει έργων, συμπεριλαμβανομένου του ΒΟΑΚ, και μεταφέρεται στο Υπουργείο Υποδομών. Στην ουσία, αδρανοποιείται ο ΟΑΚ, ο οποίος πλέον θα δρα μόνο αν ο Υπουργός του αναθέσει κάποιο έργο οδοποιίας. Με τη ρύθμιση αυτή κινδυνεύουν όλα τα έργα στην Κρήτη και ανοίγει ο δρόμος για αλλαγή του φορέα υλοποίησης στο έργο του κόμβου της Αγίας Πελαγίας, ένα ώριμο και κατεπείγον έργο οδικής ασφάλειας που καθυστερεί αδικαιολόγητα. Ίδια κατάσταση δημιουργείται και σε ένα άλλο σημαντικό έργο, στο τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές. Ακόμη, αυθαίρετα και χωρίς μελέτη βιωσιμότητας, αποφασίστηκε να εξαιρεθούν από το ΒΟΑΚ 100 χιλιόμετρα (Κίσσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος – Σητεία), καθώς η κυβέρνηση έκρινε ότι ο σημερινός δρόμος επαρκεί για τις ανάγκες των τουριστικών περιοχών που εξυπηρετεί.

Επιπλέον, η κυβέρνηση τροποποίησε διατάξεις των νόμων 4412/2016 και 4413/2016, τους οποίους η ίδια συνέταξε και ψήφισε, για να γίνουν πιο «ευέλικτες» οι διαδικασίες και να «επισπευσθούν», όπως αναφέρεται, οι διαδικασίες ωρίμανσης στα έργα παραχώρησης. Δηλαδή, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι δεν έχει κατορθώσει να πετύχει ωριμότητα στα έργα υποδομής και, έτσι, αλλάζει τους νόμους για να μπορέσει να δημοπρατήσει μη ώριμα έργα.

Δυστυχώς, εδώ και 3 χρόνια, η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι όχι μόνο δεν είναι ικανή, αλλά δεν έχει και την πρόθεση να προχωρήσει με στέρεα βήματα στην κατασκευή του ΒΟΑΚ. Με το σχεδιασμό που έχει επιλέξει δημιουργεί για το έργο επικίνδυνες ασάφειες, προκαλεί καθυστερήσεις και θέτει τις βάσεις για πολλαπλάσια οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Για ποιο λόγο αφαιρείτε τα οδικά έργα και τις μελέτες (ακόμα και τις εν εξελίξει) και απαξιώνετε τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, που διαθέτει ικανό προσωπικό και πλήρη γνώση των έργων του νησιού; Από τα εν εξελίξει έργα και τις υπάρχουσες και σχεδιαζόμενες μελέτες, ποια σκοπεύετε να κρατήσετε στο Υπουργείο Υποδομών και ποια θα μεταφέρετε στον ΟΑΚ;

2. Γιατί εμποδίζατε τη δημοπράτηση του ώριμου έργου του κόμβου στην Αγία Πελαγία από τον ΟΑΚ, ενώ καθημερινά συμβαίνουν σοβαρά τροχαία δυστυχήματα; Τελικά θα το δημοπρατήσει ο ΟΑΚ ή κάποιος άλλος φορέας; Και αν ναι, πότε; Και ακόμα, ποιος και πότε θα δημοπρατήσει το ώριμο και σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας Γεωργιούπολη – Πετρές;

3. Θεωρείτε πως αποψιλώνοντας μια αποκεντρωμένη δομή όπως τον ΟΑΚ, υπηρετείτε την αποκέντρωση; Έχετε την άποψη ότι η σημερινή διοίκηση (που εσείς ορίσατε) είναι ανεπαρκής να ανταποκριθεί στον ρόλο που ως τώρα είχε;

4. Ενώ εδώ και 3 χρόνια διατυμπανίζατε την πρόθεσή σας για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ, δεν προχωρήσατε ακόμα στην ανάθεση της στρατηγικής μελέτης του δρόμου, με την οποία θα μελετούνταν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι, θα γινόταν χωροθέτηση του έργου και θα επιλεγόταν το κατάλληλο χρηματοοικονομικό μοντέλο κατασκευής. Γιατί δεν αναθέσατε ακόμα τη μελέτη, αλλά αντιθέτως προχωρήσατε σε γρήγορες αναθέσεις προκαταρκτικών μελετών, σε συμβούλους και εξωτερικούς φορείς; Επίσης, πόσος χρόνος θα απαιτηθεί μέχρι ν’ ανατεθεί τελικά η στρατηγική μελέτη και πόσος για να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των σχετικών έργων;

5. Σχετικά με το ΒΟΑΚ:

- Έχει οριστικοποιήσει το Υπουργείο τη χάραξη, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το κόστος του έργου και το χρηματοοικονομικό μοντέλο χρηματοδότησης; Και αν ναι, ποια είναι αυτά;

- Διαθέτει το συνολικό έργο οριστική χωροθέτηση, οριστικές περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές αδειοδοτήσεις; Αν όχι, ποια ακριβώς τμήματά του διαθέτουν και ποια όχι;

- Έχετε εξασφαλίσει σχετικές χρηματοδοτήσεις και σε ποιο ύψος; Σκοπεύετε να βάλετε διόδια; 

- Γιατί αφήνετε εκτός έργου τα τμήματα Χανιά – Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος – Σητεία; Με ποια μελέτη βιωσιμότητας και με ποιες μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου προχωρήσατε σε αυτή την απόφαση;

  • Αποστολή σε φίλο
  • Εκτύπωση
  • Μεγέθυνση γραμματοσειράς
  • Σμίκρυνση γραμματοσειράς
 
 

Twitter